Over mij

harpist, harpenbouwer, Interesse voor jet-propulsie, windenergie, en perslucht.

donderdag 19 juli 2007

een jet- mobiel: Alleweder met straalmotoren ( homebuilt)

De Alleweder omgedoopt tot jet-mobiel. Een gesloten ligfiets op drie wielen. De Alleweder is een wonderlijk voetuig, volledig in aluminium vervaardigd. Aluminium is een goed hanteerbare materie. Daarom heb ik de Alleweder gekozen als basis. Ik hoop de kick te krijgen van een optrekvermogen van 0km/uur tot 65 km/uur in 4-6 seconden. Op een veilige manier weliswaar. Daarom worden de motoren uitvoerig getest op hun betrouwbaarheid. Snelheidstesten worden binnen kort uitgvoerd op privaat terrein .

2 opmerkingen:

WFvN zei

Zonde om een Alleweder zo toe te takelen (gaten e.d. voor motoren en bijbehorende handel) maar wel een erg stoer project. Ik ben benieuwd hoe hard dat zal gaan..... maar ik ben bang héééééél hard.
Bedenk wel dat je bij snelheden boven de 40 km/h (nog helemaal niet hard vermoed ik voor die straalmotoren) ernstige problemen hebt als je een lekke achterband krijgt!

Ik wil je wel complimenteren voor dat ronduit PRACHTIGE dakje dat je erop gebouwd hebt.

Ik wens je een behouden vlucht/rit(?)

m.creemers zei

eindelijk een paar foto's van de alleweder met motoren .echt wauw en het dakje is ook prachtig.
graag wat meer info over de jet motoren .Nog een wiel spaken en dan heb ik weer een alle weder klaar staan.Dan kom ik een kijken naar je dakje.
groeten marc creemers
0472-37-28-20